Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Reklam Kurulu’ndan 94 milyon lira ceza

Reklam Kurulu’nun 16 Nisan tarihinde gerçekleştirdiği toplantısında reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelenerek yüklü miktarda para cezasında bulunuldu.

Reklam Kurulu’nun 16 Nisan

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun yılın ilk 3,5 ayında toplam 639 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğu yer aldı. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 554 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra, toplam 94 milyon 139 bin 110 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

11 MİLYON LİRA İDARİ PARA CEZASI

Açıklamada, indirim kampanyalarındaki artış sıklığı ve çeşitliliği, bununla beraber çeşitli tüketici mağduriyetlerinin de arttığının gözlemlendiği vurgulanarak, “Bu çerçevede, yakından takip edilen tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturulan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında incelemelere devam edildi. Nisan ayı kurul gündeminde görüşülerek karara bağlanan dosyalarla birlikte yılın ilk dört ayında Reklam Kurulu tarafından 51 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ve toplam 11 milyon 457 bin 805 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.” ifadeleri yer aldı.