Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Elon Musk’tan sert sözler: Hakaret etmekten kaçınmadı

Elon Musk’ın X’i, sosyal ağda reklam yayınlamayı durduran bir dizi şirkete karşı yasal işlem başlattı. bu nedenle sitenin “milyarlarca dolar” gelir elde edemediğini iddia ediyor.

Elon Musk'ın X'i, sosyal

Dava, Teksas’ta Dünya Reklamverenler Federasyonu ve üye şirketleri İngiliz çok uluslu Unilever, gıda devi Mars, CVS Health ve Danimarkalı yenilenebilir enerji şirketi Orsted’e karşı açıldı.

REKLAM VERENLERE HAKARET ETMEKTEN KAÇINMADI

Musk’ın 2022’de sosyal ağı 44 milyar dolara (35 milyar £) satın alıp ismini değiştirmesinin ardından X’in reklam gelirleri düştü . Musk, görevi devraldıktan birkaç gün sonra binlerce çalışanı işten çıkardı ; bunların arasında zararlı içerikleri kaldırmakla görevli birçok moderasyon personeli de vardı. Şirketler ayrıca, içeriklerinin Nazi yanlısı paylaşımların yanında gösterildiği endişesiyle Kasım 2023’te sitede reklam vermeyi durdurdu; X’in sahibi de nefret söylemi yaymakla suçlandı. Musk daha sonra antisemitik bir komplo teorisini desteklediği için özür diledi ancak reklam verenlere “gidin kendinizi s***in” dedi. Teknoloji milyarderi, son olarak İngiltere’deki ayaklanmalar sırasında yayılan yanlış bilgiyle mücadele edemediği gerekçesiyle siteyi yönetme biçimi nedeniyle giderek daha fazla eleştiriye maruz kalıyor .

“HİÇBİR KÜÇÜK GRUP PARAYA DÖNÜŞTÜRÜLEN ŞEYLERİ TEKELİNE ALMAMALIDIR

Davada, Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM) adlı girişimi aracılığıyla hareket eden reklam verenlerin, ABD’nin anti-tröst yasalarını ihlal edecek şekilde işbirliği yaptığı iddia ediliyor. Plan, “sektörün dijital medya platformlarındaki yasadışı veya zararlı içerik ve bunun reklam yoluyla paraya dönüştürülmesi sorunuyla başa çıkmasına yardımcı olmak” amacıyla 2019 yılında başlatıldı. X, belirtilmeyen zararların tazminini ve reklam harcamalarını engellemeye yönelik devam eden komplo girişimlerine karşı mahkeme emri çıkarılmasını talep ediyor. Rakipleriyle karşılaştırılabilir marka güvenliği standartları uyguladığını ve GARM tarafından belirlenen önlemleri “karşıladığını veya aştığını” söyledi. X’in CEO’su Linda Yaccarino şunları söyledi: “Fikir pazarı daraldığında insanlar zarar görür. Hiçbir küçük grup paraya dönüştürülen şeyleri tekeline almamalıdır.”

“REKLAM HARCAMALARIMIZI ÜNİLEVER KONTROL EDİYOR”

Buffalo Üniversitesi’nden anti-tröst uzmanı Profesör Christine Bartholomew, X’in her reklamverenin katıldığı boykot anlaşmasının olduğunu kanıtlaması gerektiğini ve bunun “küçük bir engel olmadığını” söyledi. Davanın başarılı olması durumunda bile Musk’ın şirketleri X’te reklam vermeye yasal olarak zorlayamayacağını da sözlerine ekledi.

X’in suçladığı firmalar henüz dava hakkında bir açıklama yapmadı. Ancak Dove, Persil ve Wall’s gibi markaların sahibi olan Unilever, geçen ay Kongre’de yapılan bir duruşmada, yalnızca markasına zarar vermeyen platformlarda reklam verdiğini söyledi. Şirketin başkanı Herrish Patel yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Reklam harcamalarımızı Unilever ve yalnızca Unilever kontrol ediyor. Hiçbir platformun reklam dolarımıza hakkı yoktur.”

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hindistan'da bir kadının, bir polis
Sıradaki Haber Polis karakolunda şok eden iddia! Cinsel saldırı videosu yayıldı