Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

MEB’den yeni sistem açıklaması geldi! ‘Gözden geçirmemiz gerekiyor’

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, “Kademeler arası geçiş, ortaokuldan liseye ve liseden yükseköğretime geçişte öğrencileri tüm yönleriyle dikkate alacak bir sistemin geliştirilmesi kaçınılmazdır. Ayrıca, 4+4+4 eğitim sisteminin son dört yılını da gözden geçirmemiz gerektiği açıktır” şeklinde ifade etti.

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı

Milli Eğitim Bakanlığı ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da başladı. Sempozyuma ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ve yurt içi ile yurt dışından ölçme ve değerlendirme alanında uzman isimler katıldı.

‘BÜYÜK İLERLEME KAYDETTİK’

ÖSYM Başkanı Ersoy, sempozyumu geleneksel bir etkinlik haline getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Ayrıca, Filistin’de hayatını kaybedenleri anarak, 2024 yılı boyunca 68 farklı oturumda 13 milyon adaya sınav yapacaklarını ve 2 milyon kişinin sınavlarda görev alacağını ifade etti. Ersoy, “Uluslararası alanda önemli bir kurumuz ve dijitalleşme konusunda da ilerleme kaydettik” dedi. ÖSYM’nin gerçekleştirdiği sınavlarla ilgili bilgiler veren Ersoy, hedeflerinin e-Sınav sistemini tüm olanakları kullanarak genişletmek olduğunu vurguladı.

ÖĞRETMENLERİN GÜÇLENDİRİLMESİ HEDEFİMİZ

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, son zamanlarda ölçme ve değerlendirme araştırmaları üzerine yoğun bir çaba içerisinde olduklarını ifade etti. Yelkenci, “Bu süreçte mevzuat çalışmalarına odaklandık. Özellikle sınıf içi ölçme yöntemleri için açık uçlu soruların kullanılmasını zorunlu hale getiren düzenlemeler yaptık. Bu yeni mevzuat sayesinde öğrenci ve öğretmenlere geri bildirim sağlamak, analizler yapmak ve ilkokullarda öğrencilerin gelişimini izlemek amacıyla sınavların kaldırılmasını benimsedik. Bununla birlikte oyun temelli değerlendirme yöntemlerini ön planda tutmaya karar verdik. Ulusal ve uluslararası düzeyde izleme araçlarının takibini gerçekleştirdik ve bu araçlardan faydalandık. Ayrıca, sınıf içi ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenlerin güçlendirilmesini hedefliyoruz” şeklinde konuştu.