Restoranlarda ‘şrinkflasyon’ dönemi: Az ye, az öde! İftarda “eko” menü

Restoranlar artan maliyetlerle başa çıkıp müşteri çekebilmek için menüleri küçülttü. “Eko” menülerle gramaj düşürülerek müşteri kaybı önlenmeye çalışılıyor. Sonuçta aynı parayı ödeyip daha az doyuyoruz. Bu durum Ramazan menülerine de yansıyacak.

Türkiye’de artan gıda enflasyonuna karşı sadece market raflarında değil, restoranlarda da gramajlar giderek düşüyor. Paketli ürünlerin gramajının düşürülerek aynı fiyata satıldığına uzun süredir şahidiz. Aslında restoranlar da benzer bir yöntem uyguluyor. Paket siparişlerde de menüler giderek küçülüyor. Uygulamanın Ramazan menülerine de yansıyacağını belirten ATO Kafe, Restoran ve Lokanta Komite Başkanı Abdurrahman Işıksever, bu durumun önüne geçilmesi için et fiyatlarının bir an önce kontrol altına alınması gerektiğini söyledi.

NTV’nin haberine göre bir restoranda patlıcan kebabının 1 porsiyonunda iki şiş kullanılırken, tek şiş kullanılmaya başlandı. Böylece fiyatlar yarı yarıya düştü.

Restoran işletmecisi konuyla ilgili "Ekonomik ürün dediğimiz zaman küçük fiyat küçük şiş küçük doyum. Keşke olmasa herkes doyabilse" ifadelerini kullandı.

PORSİYON YARIM AMA ÜCRET 3'TE 2

Bir diğer restoran işletmecisi de "Yarım porsiyon olarak uygulama verdiğimizde 3’te 2 ücret almak zorunda kalıyoruz. Bunun sebebi de yanında ikramlarımız oluyor. Paketle gönderim yaptığımızda kap maliyetlerimiz oluyor" dedi.

EKO BEYTİ, EKO İSKENDER...

ATO Kafe, Restoran ve Lokanta Komite Başkanı Abdurrahman Işıksever, restoranların beyti, ali nazik, Adana kebap, döner ve bu gibi ürünlerde gramajın düşürülerek fiyatın azaltıldığını söyledi. Işıksever, restoranların eko beyti, eko iskender gibi isimler vererek ürünlerini pazarlamaya devam ettiğini ifade etti.

“RAMAZAN MENÜLERİNE DE YANSIYACAK”

Artan et fiyatlarına da değinen Işıksever, "Bizim ana temel ürünümüz et. Et artınca haliyle fiyat da artıyor. Ramazan menülerine de yansıyacak, diğer ürünlere de yansıyacak. Et fiyatlarının bir an önce kontrol altına alınması lazım" diye konuştu.

ŞRİNKFLASYON NEDİR?

Şrinkflasyon herhangi bir ürünün fiyatını artırmadan gramajındaki değişiklikle yapılan gizli zamları açıklamakta kullanılan bir terim. Ürün kalemi açısında fiyat seviyesi korunmuş olsa da aynı paraya alınan mal azaldığı için aslında daha pahalı hale gelmiş oluyor.

Bu durum birçok iktisatçı ve tüketici hakları savunucusu tarafından aldatıcı bir davranış olarak tanımlanıyor.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber