e-Ticarete yeni düzenleme geliyor

Ticaret Bakanlığı yeni bir uygulamaya başlamaya hazırlanıyor. İnternet, telefon, televizyon ve e-posta gibi platformlarda yapılan satışlar denetime tabii tutulabilir.

Tİcaret Bakanlığı internet üzerinden yapılan satışlarda yeni bir düzenlemeye giderek, gizli müşteri şeklinde denetim yapacağı öne sürüldü.

Milliyet’te yer alan habere göre, Ticaret Bakanlığı’nın taslağına göre internet, telefon, televizyon, e-posta gibi platformlarda yapılan satışlar bakanlık tarafından taranacak, şüpheli ürünler gizli satın alma yoluyla teste gönderilecek. E-ticaret platformları, ürünün piyasaya uygunsuzluğunu tespit etmesi halinde içeriği kaldırmak veya engellemek için en kısa sürede harekete geçecek, tüketiciye risk uyarısı yapılacak

İNTERNET SATIŞLARI MERCEK ALTINA ALINACAK

Bakanlığın yönetmelik taslağına göre internet, telefon, televizyon, mektup, katalog, radyo, e-posta, kısa mesaj gibi her türlü ortamda piyasaya sunulan ürünlerin denetimi sağlanacak. Bakanlık, uzaktan iletişim araçları yoluyla yapılan satışlara yönelik olarak, re’sen veya şikâyet üzerine güvensiz ürün taraması yapacak, tüketici şikayetlerine yer verilen sosyal medya uygulamalarını takip edecek. Düzenleme, oyuncak güvenliği, yapı malzemeleri, iletişim araçları gibi pek çok ürünü kapsayan mevzuat kapsamında, internet satışlarını mercek altına alacak. Her türlü ürünün yanı sıra promosyonlar da incelenecek.

ÜRÜNLER NUMUNE OLARAK İNCELENECEK

İnternet, televizyon gibi kanallardan piyasaya sunulan ürünlerden gizli satın alma yoluyla numune alımı yoluyla test yaptırılabilecek. Kimlik açıklanmadan internet, radyo ve televizyon gibi kanallar üzerinden satın alınan ürünler numune olarak incelenecek. Başka ülkelerde tespit edilen uygunsuz ürünlere ilişkin bilgilerin yer aldığı uluslararası platform ve veri tabanları incelenerek, bu ürünlerin uzaktan satış yöntemiyle Türkiye piyasasına arz edilip edilmediğini belirlenecek.

KARGO ŞİRKETLERİ İŞBİRLİĞİ YAPACAK

İnternet satışlarında depolama, paketleme ve nakliye hizmetlerini sunan şirketler de ürünün risk taşıdığını öğrenmesi halinde yetkili kuruluşu bilgilendirecek. Kargo şirketleri, taşıdıkları paketlerin içeriğinin ürün güvenliği açısından denetimi için işbirliği yapacak. E-ticaret platformları, ürünün piyasaya uygunsuzluğunu tespit etmesi halinde içeriği kaldırmak veya engellemek için harekete geçecek. Bakanlık da ürün güvenliğini ihlal eden ürünün erişime engellenmesini isteyebilecek. Erişim engellemeyi gerektirmeyen düşük risklerde, tüketiciye yönelik risk uyarısına yer verilecek.

PLATFORMLARDAN KALICI OLARAK ÇIKARILABİLECEK

Güvenli olmayan ürünler, e-ticaret platformundan kalıcı olarak çıkarılabilecek. Piyasaya arz edilen uygunsuz bir ürünün internetten tanıtım ve satışının yapılması halinde, e-ticaret platformuna içeriğin çıkarılması için internet sayfalarındaki iletişim araçları üzerinden bildirimde bulunulacak. İçeriğin 24 saat içerisinde çıkarılmaması halinde, uygunsuz ürüne ilişkin içeriğe erişimin engellenmesi kararı verilecek ve karar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) bildirilecek. Uygunsuz ürünün televizyon ya da radyodan tanıtılıp pazarlanması halinde ise satış engellemesi için RTÜK devreye girecek.

YABANCI ŞİRKETLER DE DAHİL OLACAK

Kamu kurumlarının piyasa gözetimi ve denetimine ilişkin tüm görev ve sorumlulukları, internet ve benzeri platformlarda yapılan ticaret için de geçerli olacak. Ürün Güvenliği ve Teknik Düzenlemeler Kanunu kapsamındaki para cezaları, aynı şekilde internet ve benzeri platformlardaki satışlara da uygulanacak. Türkçe dil seçeneği olan, fiyatını Türk lirası üzerinden de gösteren, Türkiye’ye sevkiyat yapan yabancı şirketler de düzenlemelere tabi olacak. Yabancı şirketler, buradaki işlemleri temsilcileri üzerinden yürütecek.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber