Kocaeli’nin trafik sorununu il başkanlarına sorduk! İşte cevaplar

Kocaelili vatandaşların en büyük sorunlardan birisi olarak öne çıkardığı trafik sorununu Kocaeli’de farklı siyasi partilerde il başkanlığı yapan siyasilere sorduk. Çoğunlukla trafik sorunun varlığında hemfikir olan siyasiler çözüm konusunda farklılaşıyor.

Kocaeli gerek İstanbul’a yakınlığı, gerekse sahip olduğu istihdam imkânlarıyla en fazla iç göç yaşayan illerin başında geliyor. Öyle ki nüfus kütüğü Kocaeli’de olmayan binlerce insan burada yaşıyor. Kocaeli sürekli genişliyor, gelişiyor fakat Kocaeli’nin büyüme hızıyla Kocaeli için hazırlanan planlar arasındaki uyumsuzluk ortada çözüm bekliyor. Biz de bu sorunun çözüm ortaklarından birisi olarak Kocaeli’de il başkanlığı yürüten liderlere Kocaeli’nin trafik sorununa dair çözüm ve önerilerini sorduk.

Cumhuriyet Halk Partisi Kocaeli İl Başkanı Bülent Sarı

Kocaeli’nin her yerinde trafik sorunu var. Güney, batı, çıkışı, sağı, solu her yerinde var. Trafik sorunu tamamen ulaşım master planının düzgün yapılmadığı, düzgün hesaplanmadığı bir durumu ortaya koyuyor. Bir çare de bulamadılar. Bugün Kandıra, Gebze, Gölcük, Kartepe bu arterlere giriş çıkış sorunu var. Mevcut iktidar 20 yıldır ileri gideceğine geri gitti.

İyi Parti Kocaeli İl Başkanı Kamil Şirin:

Çok hızlı büyüyen bir şehir Kocaeli. Bu büyüme beraberinde sorunları da getiriyor. Trafik bunlardan birisi. Düzensiz kentleşme, plansız büyüme… Daha önceden de dile getirdik, bu siyasal iktidar İstanbul’u parlatmak için her şeyi Kocaeli’ye süpürdü. Kocaeli’ye bir sürü OSB adı altında fabrikalar geldi. Böyle olunca pek çok insan geldi, aile geldi ama bu baştan sona plansız. Çok hızlı bir büyüme oldu. Bunun peşi sıra Kocaeli’ye yatırım gelmedi değil fakat yeterli de değil. Projelendirilen başka planlamalar var, özellikle güney otobanının mutlaka başlatılması gerekiyor. Çünkü bu D130’u rahatlatacak, farklı bir şekilde kullanabiliriz. Transit gidecek olanlar İzmit’e girecek olanlar Güney Otoban’ını kullanır, bir şekilde kenti dışarıdan sarmalayan otoban şart. Aynı Ankara’daki gibi… Ama proje şu anda, başlamadı.

“AKP’NİN ELİNDEKİ EN KREMALI BÜYÜKŞEHİR: KOCAELİ”

Kimse bahsetmiyor ama bir şansımız var bizim, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi şu an AKP’nin elindeki en kremalı büyükşehir. İstanbul ve Ankara, Bursa kaybedildi… Şimdi AKP iktidarı daha doğru belediyecilik yaptıklarını göstermek istiyorsa Kocaeli’ye ciddi ilgi göstermek zorunda. Kocaeli’ye hak ettiği değer verilecektir bu dönem, Kocaeli Türkiye’nin kalbi, bağırsakları her şeyi. Sanayi üretimim %40’ı buradan çıkıyor, daha fazla önem verilmek zorunda. Trafik de bu açıdan çok önemli… Anahtar durum Kocaeli’nin AKP’nin elindeki en değerli büyükşehir olması. Eğer bu halde dahi yeterince destek gelmiyorsa yapacak bir şey yok Tahir Bey’e. Bu durumda dahi destek yoksa hayatta kalmak istemiyorlar demektir.

MHP Kocaeli İl Başkanı Tuncay Batı:

Kocaeli’deki trafik sorunun çözüm merci elbette Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’dir, belediye başkanımız Tahir Büyükakın’dır. Göreve yeni geldiğim için henüz kendisiyle görüşme gerçekleştirmedim fakat onların gerekli önlemleri aldığına eminim.

Yeniden Refah Partisi İl Başkanı Ahmet Emre Aydın:

Bence Kocaeli’nin trafik sorunu en önemli sorunlarından birisi. Kocaeli’nin iki tarafında normal şekilde giriş yapmak mümkün değil. Kentin iki yanında da trafik sorunu var.

"PANSUMAN DEĞİL GENİŞ ÇAPLI PLAN ŞART"

Bunlarla ilgili uzun vadeli planlar şart. Çalıştaylar gerekiyor, pansuman değil geniş çaplı planlar şart. Artık hafif raylı mı olur, başka türlü mü olur bilemiyoruz ama uzatılmalı. Körfez’den sabah geliş, Gölcük’ten sabah geliş felç. Akşam da aynı durum var, otoban da duruyor. Körfez’e geçmemiz gerekiyor, otoban bile tıkalıydı.

Büyük Birlik Partisi Kocaeli İl Başkanı Kaan Şengil:

Kocaeli’de trafik sorunu var mıdır? Evet vardır fakat ben elimde çözüm önerim olmadan bir şey söylemeyi uygun bulmuyorum. Eskiden İzmit’ten Yahya Kaptan’a 5 dakikada gidilebiliyordu, şimdi 25 dakika oldu. Çözüm nedir bunun üzerinde çalışmamız şart.

TİP Kocaeli İl Başkanı Umut Can Tarcan:

Kocaeli, AKP iktidarının yıkıcı ve rant odaklı yerel yönetim anlayışı yoluyla, sistematik olarak pahalı kara yollarına, hususi araç kullanımına ve bunlardan kaynaklanan emisyon sorununa mahkûm edildi. İktidar, Kocaeli’yi “işçi kenti” kimliğinden koparmak için sermayenin lojistik havzasına dönüştürdü.

“EMEKÇİLER TRAFİK VE HAVA KİRLİLİĞİYLE BOĞUŞUYOR”

Bugün başta Büyükakın olmak üzere kentteki tüm yerel yönetim aktörleri toplu taşımaya önem vermekle övünüyor. Ancak Gölcük’ten Kartepe’ye, İzmit’ten Derince’ye, Dilovası’ndan Gebze’ye kadar kentin dört bir yanında emekçiler yoğun trafik ve hava kirliliğiyle boğuşuyor. Çünkü bu kenti yönetenlerin ekolojik, kamucu ve halkçı bir toplu taşıma perspektifi veya kentin üretim ilişkilerine uygun bir şehirler arası ulaşım politikası yok. Somut verilere bakıldığında bu politikasızlığın kentteki trafik ve emisyon krizini her geçen gün daha da derinleştirdiği açıkça anlaşılıyor.

Hüda Parti Kocaeli İl Başkanı İbrahim Yolcu:

Kocaeli’nin trafik sorunu var. Başiskele yolu en büyük sorunlardan birisi. Sahilden ve öbür taraftan gelmek mümkün değil. Bana göre Gölcük tarafından çevre yoluna ihtiyaç var. Yoksa yol felçli olarak kalacak. Derince’deki Liman çıkışı kısmı da aynı şekilde. En büyük sorun ikisi olarak görüyorum. Neden sürekli orada trafikte kalmak zorundayız?

Sosyalist Cumhuriyet Partisi Kocaeli İl Başkanı Gökhan Onater:

Yıllardan beri teleferik teleferik deniliyordu fakat şehir merkezine neden yapılmadı? Kentsel Dönüşüm yapılan her yer yeni trafik alanı oluyor. Hastane civarlarında asla park yeri olmuyor. Yolların halini zaten hep birlikte görüyoruz. Daha akıllı sistemler olabilir, dünya örneklerine bakmak elzem. O kadar Avrupa, Amerika’da geziyorlar fakat döndüklerinde ellerinde İmam Hatip projelerinden başka bir şey yok. Kocaelililer hak ettikleri gibi yaşamıyorlar, üretiyorlar fakat vergilerinin karşılığını alamıyorlar.

Not: AK Parti Kocaeli İl Başkanı Şahin Talus'a ulaştık fakat meşgul olduğunu ifade etti.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber