YEŞİL PASAPORT KİMLER ALABİLİR? Yeşil Pasaport Nasıl Çıkarılır? Yeşil Pasaport Alma Şartları

Yeşil pasaport kanun teklifi ardından araştırmalar hızlandı. Kıdemi dolan devlet memurlarına, kamu çalışanlarına, eski TBMM çalışanlarına, belediye başkanları ve ailelerine verilen yeşil pasaport alma şartları merak konusu oldu. Peki, yeşil pasaport kimler alabilir? İşte yanıtı..

19 maddelik yeşil pasaport kanun teklifi TBMM'ye geldi. Türkiye'de yapılan binlerce vize başvurusunun reddedilmesi ardından yeşil pasaport araştırmaları yoğunlaştı. Meclis'te görüşülmeyi bekleyen yeşil pasaport kanun teklifi sayısı 19’a çıktı. Çok sayıda vatandaşın merak ettiği yeşil pasaport ayrıcalıkları sorgulandı. Peki, yeşil pasaport kimler alabilir? Yeşil pasaport nasıl çıkarılır? İşte yeşil pasaport alma şartları..

YEŞİL PASAPORT KİMLER ALABİLİR?

Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri ile eski bakanlar

1, 2 ve 3. dereceli kadrolarda çalışan devlet memurları

İl, ilçe ve birinci kademe belediye başkanları

Kamu bankası çalışanları ile Türk Telekom çalışanları

YEŞİL PASAPORT ALMA ŞARTLARI

Yeşil pasaport alma şartları başvuru yapacak kişilerin istenen belgeleri tamamladıktan sonra ödemeleri yapması gerekiyor. Ardından il nüfus müdürlüklerine başvuru yapılması gerekiyor. Yeşil pasaport başvurusu için randevu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sayfasından online olarak alınıyor.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber