En iyi soda markası bence..Sizce?

Biz yazılımcıların bilgisayar başında yaptığı en iyi şey yemek ve içmektir. Kodlarken, tasarlarken, stres olunca ne yapar insanoğlu?

Ya tatlı krizlerine girer,

Ya da bu sıcak havalarda biraz serinlemek için buz gibi bir soda içmek ister.. Bu yazıda bir markanın son kullanıcısını nasıl mutlu ettiğini ve sizin marka olarak neler yapabileceğinizden bahsedeceğim.

Geçtiğimiz günlerde twitter’da Tunahan bir dolap dolusu soda fotoğrafı paylaştı. Favorim olan Beypazarı sodayla doldurmuş dolabı..(Bknz: https://twitter.com/tunayani/status/1812860011569160314)

(Minnoş bir not: Tunahan’ın evinin tasarımına da bayılıyorum bu arada. Huzurla otursunlar. Zevkli birisi..)

Beypazarı pazarlama ekibi durur mu?

Durmadı tabii ki.

Bu fırsatı iyi kullanarak Tunahan’a çok nazik bir hediye yollamışlar.

(Bknz: https://twitter.com/tunayani/status/1814242836209873328 )

Bence durmadıkları iyi oldu..

Neden derseniz dijital pazarlamada en önemli olay, böyle nazik olayları ve marka bağlısı gördüğünüz kişilerle duygusal iletişime geçmektir.

Bunu her “marka” ne yazık ki yapamaz. Her markanın altından kalkamayacağı bir iştir duygusal iletişime geçmek. Duygusal iletişime geçmenin bana göre önemini beş maddede anlatabilirim:

Sadakat Oluşturma: Duygusal bağlar, müşterilerin markaya olan bağlılığını artırır. Müşteriler, duygusal olarak bağlandıkları markaları tekrar tekrar tercih etme eğilimindedirler.

Farklılaşma: Rekabetin yoğun olduğu piyasalarda, duygusal iletişim markaları rakiplerinden ayırır. Müşteriler, duygusal bir bağ hissettikleri markaları diğerlerine tercih eder.

Müşteri Memnuniyeti: Duygusal iletişim, müşteri memnuniyetini artırır. Müşteriler, kendilerini önemseyen ve anlayan markalarla daha olumlu deneyimler yaşar.

Ağızdan Ağıza Pazarlama: Duygusal olarak bağlı müşteriler, markayı arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye etme olasılığı daha yüksektir. Bu da markanın bilinirliğini ve itibarını artırır.

Değer Algısı: Müşteriler, duygusal bağ kurdukları markaların ürün ve hizmetlerine daha yüksek değer biçerler. Bu da fiyat hassasiyetini azaltabilir.

Bence her şeyden en önemlisi de duygusal iletişim, müşteri davranışlarını etkileyerek, satın alma kararlarını ve sadakat programlarına katılımı artırır.

Çok yaşandı bu dediğim.

Yaşanmaya da devam edecek. Herkes Tunahan’ın paylaşımını görüp benim yaptığım gibi Beypazarı sodalarına veryansın edecek, konuşacaklar;

"Neden bize yollamıyorsunuz yeaa" diyecekler..

Evet huzurlarınızda bende diyorum.

Ey Beypazarı pazarlama ekibi, neden bana yollamadınız?

Bu yazıdan sonrada beklentim olmayacak hediye yollasanız da yollamasanız da. Negatif haberler çıktı, yok şöyle böyle denildi. Şahsen Beypazarı harici almadım, almam da.

Ağız tadımız, damak zevkimiz alışmış çünkü.

Her şeyden ziyade ben hala markaya güveniyor ve bizzat Tunahan’a yaptıkları jesti çok nazik buluyorum. Bana göre en iyi soda markasının hangi marka olduğunu anladınız.

Ya sizce?..

SON DAKİKA HABERLERİ

Alper Tunga Akkuş Diğer Yazıları