Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Çorlu tren kazası davasında yeni gelişme

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin hayatını kaybettiği tren kazası davasında dikkat çeken gelişmeler yaşandı.

Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 25

Çorlu tren kazasına ilişkin 9 sanığın 8 yıl 4 ay ile 17 yıl 6 ay arasında değişen hapis cezaları alması, 4 sanığın da beraatine ilişkin mahkemenin gerekçeli kararı açıklandı. 4 sanığın tutuklanması ile sonuçlanan davanın 370 sayfalık gerekçeli kararında, sanıkların “kusur” ve “ihmalleri” tek tek sıralanıp, “Bütün delillerin birlikte incelenmesi neticesinde, her bir sanık yönünden kendi başlığı altında ayrıntılı olarak açıklanacağı üzere, eldeki dava sanıkları bakımından manevi unsurun taksir (basit veya bilinçli hali) olduğu kanısına varılmıştır” denildi.

KAZANIN BİLANÇOSU

Edirne’nin Uzunköprü ilçesinden İstanbul Halkalı’ya gitmek için hareket eden 362 yolcu ve 6 personelin bulunduğu tren, 8 Temmuz 2018’de Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi yakınlarında raydan çıkıp, devrildi. Kazada 7’si çocuk 25 kişi yaşamını yitirdi, 219 kişi yaralandı. Kazada kusurlu bulunan TCDD 1’inci Bölge Müdürlüğü Halkalı 14’üncü Demiryolu Bakım Müdürlüğü’nde müdür olarak görev yapan Turgut Kurt, Çerkezköy Yol Bakım Şefliği’nde çalışan Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Yol Bakım Şefliği’nde Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ile TCDD bünyesinde çalışan ve mayıs ayındaki yıllık umumi muayene raporunda imzası bulunan Köprüler Şefi Çetin Yıldırım hakkında “taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak” suçundan 2’şer yıldan 15’er yıla kadar hapis cezası istemiyle Çorlu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde dava açıldı.

HAPİS İSTEMİYLE DAVA AÇILDI

Sanıkların tutuksuz yargılandığı dava sürerken, Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı, alınan yeni bilirkişi raporunun ardından soruşturmanın genişletilmesine karar verdi. Savcılık, kazanın meydana gelmesinde “hava durumunun takip edilmemesi nedeniyle olumsuz hava koşullarında demir yolu hattının özel olarak muayene edilememesi, menfezin ve çevresindeki hat kesiminin gerekli bakımlarının, temizliğinin, yabani otla mücadelesinin yapılmaması”, “kaza yeri menfezinin İstanbul istikametindeki büzün tıkalı olması nedeniyle büze gelen yağmur suyunun aradaki kanal vasıtasıyla kaza menfezine yönelmesi” nedenlerinin etkili olduğunu değerlendirdi. Değerlendirmenin ardından savcılık, kazada sorumlulukları bulunduğunu anlaşılan TCDD 1’inci Bölge Müdürlüğü’ndeki 9 görevli hakkında da “taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” ve “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” suçlarından Çorlu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde 3 yıldan 15 yıla kadar hapis istemiyle dava açtı.

KAZANIN NEDENLERİ

Süren davada oluşturulan bilirkişi heyetinin ek raporunda, ulaştırma ve yapı mühendisliği bölümünde kaza nedenleri; “kaza yerindeki menfezin hidrolik ve kanat duvarları açısından yetersizliği”, “balast tabakası altındaki koruma tabakasının yetersizliği”, “balast tutucu duvarların eksikliği”, “hat üstyapısının yürüyerek gözleme olanak tanıyacak kadar geniş olmaması”, “olgu şevi boyunca gelişmiş olan yabani bitkilerin şevi zayıflatması”, “ray kırığı konusunda uyarıda bulunacak elektronik sistem eksikliği” olarak sıralandı. Raporda, “TCDD Genel Müdürlüğü Ar-Ge Birimi, Merkez ve 1’inci Bölge Demiryolu Emniyet ve Risk Yönetimi Müdürlükleri ile altyapı ve sanat yapılarını yenilemeden sorumlu başkanlığı ve Yol ve Geçit Kontrol Memuru istihdam etmekle sorumlu başkanlığının asli kusurlu oldukları görüş ve kanaatine varılmıştır” denildi.

MAHKEME KARARLARI

Davanın görülen 20’nci karar duruşmasında, heyet sanıkları “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma” suçlarından cezalandırırken, bazı sanıklar için “sicil kaydı takdiri” indiriminde bulundu. Heyet, dönemin TCDD 1’inci Bölge Müdürü Nihat Aslan’a 15 yıl,
bakım servis alanlarından sorumlu müdür yardımcısı Levent Meriçli’ye 9 yıl 2 ay,
Bölge Bakım Servis Müdürü Mümin Karasu’ya 17 yıl 6 ay,
Altyapıdan Sorumlu 1’inci Bölge Bakım Servis Müdür Yardımcısı Nizamettin Aras’a 8 yıl 4 ay,
mühendis Tevfik Baran Önder’e 10 yıl,
Demir Yolu Bakım Müdürü Turgut Kurt’a 16 yıl 3 ay,
mühendis Deniz Parlak’a 9 yıl 2 ay,
mühendis Kubilay Başkaya’ya 9 yıl 2 ay
ve Çerkezköy Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat’a 13 yıl 9 ay hapis cezası verdi. Levent Kaytan, Burhan Ortancıl, Çetin Yıldırım ve Celalettin Çabuk için de beraat kararı verildi. Heyet ayrıca Mümin Karasu, Nihat Aslan, Turgut Kurt ve Özkan Polat hakkında tutuklama kararı verdi.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü
Sıradaki Haber Lütfü Türkkan: Türk milleti kendi vatanında azınlık olacak!