E-Devlet Terhis Belgesi Sorgulama Nasıl Yapılır?

Irmak Gölnar

Irmak Gölnar

Tüm Yazıları

Askerlik görevini her Türk erkeğinin yapması gerekir. Askerlik görevinin bir an önce yapılıp tamamlanması, erkeklerin daha kolay bir şekilde hayata karışmalarını sağlamaktadır. Nitekim herkesin bildiği gibi iş başvurularında erkek adaylar için geçerli olan ilk şart, askerliğin yapılmış olmasıdır.

İşverenler, ilgili personel alımlarında genel olarak askerlik görevini yerine getirmiş erkek adayları tercih eder. Bunun başlıca nedeni ise işverenin belli bir süre sonra işlerinin aksayacak olmasıdır. Kişinin işe alışması ve işleri bir şekilde yürütmeye başlamasının ardından askerlik nedeni ile işi bırakması hem işvereni hem de diğer çalışanları zorlamaktadır. Bu nedenle işverenler, kendi açılarından haklı olarak işe alacakları personellerinin askerlik görevini tamamlamış olmasını tercih etmektedir. Bu aşamada da iş başvurusunda bulunan erkek adayların terhis belgesine ihtiyacı olur.

E-Devlet Terhis Belgesi Sorgulama Nasıl Yapılır? - Resim : 1

TERHİS BELGESİ NEREDEN ALINIR?

Terhis belgesi, askerlik görevini tamamlamış kişiler tarafından askerlik yerlerinden alınabilir. Bunun yanı sıra terhis belgesini kaybeden ya da farklı bir nedenden dolayı yeniden almak isteyen kişiler, e-devlet sistemi üzerinden de terhis belgesine ulaşabilir.

E-devlet sistemi üzerinden alınan belgede karekod yer alır. Bu karekod sayesinde belgenin verildiği kurum ya da kişi, belgeyi sisteme okutabilir ve belgenin doğruluğunu onaylayabilir. E-devlet sistemi üzerinden terhis belgesinin alınabilmesi için gerekli olan tek şey kişilerin e-devlet şifresine sahip olmasıdır. E-devlet şifresine sahip olmayan vatandaşlar, kendilerine en yakın PTT şubesine giderek şifre talebinde bulunabilir. İlk kez e-devlet şifresi alacak olanlar makul oranlarda bir ödeme yapar. Ancak e-devlet şifresini kaybedenler cezalı olarak ödeme yapar. Bu nedenle PTT şubelerinden alınan şifrelerin, sisteme ilk giriş yapılmasının ardından değiştirilmesi ve unutulmayacak bir şifre olarak belirlenmesi oldukça önemlidir.

E-DEVLET ÜZERİNDEN TERHİS BELGESİ SORGULAMA İŞLEMİ

E-devlet sistemi üzerinden terhis belgesinin sorgulanması için ilk olarak e-devlet sisteminin resmi internet adresi üzerinden ya da e-devlet mobil uygulama üzerinden sisteme giriş yapılması gerekir. Bu aşamada ilgili alanlara Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının ve e-devlet şifresinin yazılmasının ardından ‘giriş yap’ butonuna basılması gerekir.

Sisteme giriş yaptıktan sonra açılan ana ekranda arama bölümü yer alır. Bu arama bölümüne ‘terhis belgesi sorgulama’ yazılması yeterlidir. Aynı şekilde ‘askerlik durum belgesi’ ya da ‘askerliğim’ başlıkları altında da işlemler yapılabilir. Açılan ekranda terhis belgesi görüntülenecektir.

E-DEVLET ÜZERİNDEN TERHİS BELGESİ ALMA İŞLEMİ

E-devlet üzerinden terhis belgesi alabilmek için yine ilk olarak e-devlet sistemine giriş yapılması gerekir. Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve sisteme ait şifre ilgili alanlara yazıldıktan sonra açılan ana ekranda yer alan arama çubuğuna ‘askerlik durum belgesi doğrulama’ yazılarak ilgili hizmete erişim sağlanabilir. Bunun yanı sıra sisteme girildikten sonra direkt olarak ‘askerliğim’ menüsü kullanılarak terhis belgesine erişim sağlanabilir.

Açılan ekranda terhis belgesinin görüntülenmesi sağlanabilir. Belgenin direkt olarak ekran görüntüsü alınabileceği gibi ilgili bölümde yer alan ‘yazıcı’ imgesi tıklanarak yazdırma seçeneğinden de yararlanılabilir. Aynı zamanda e-devlet üzerinden temin edilen belgeler ‘pdf’ formatında da işlem yapılan cihazlara kaydedilebilir. E-devlet üzerinden alınan terhis belgelerinin geçerlilik süresi on beş gündür. Bu süre zarfı içerisinde kişilerin ilgili kurum ya da kuruluşlara askerlik terhis belgesini beyan etmesi gerekir. On beş günlük sürenin geçmesi halinde ise kişilerin yeniden belge talebinde bulunması gerekecektir.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız