Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

İptal Süresi Geçen E-Fatura Nasıl İptal Edilir?

Elektronik faturalar, faturaların elektronik ortamda düzenlenmesi sonucu basılı bir belge olmaksızın müşterilere gönderilen faturalardır. Bu faturaların iptal edilmesi için birtakım prosedürlerin izlenmesi gerekmektedir.

Elektronik faturalar, faturaların elektronik

İptal süresi, faturanın gönderildiği tarihten itibaren 8 gündür. Tüm iptal işlemlerinin, faturanın gönderildiği tarihten itibaren, 8 gün içerisinde gerçekleştirilmesi gerekir. 8 günlük müddeti aşar ise, sistem talep oluşturamamakta ya da onaylamaya izin vermemektedir.

İptal Süresi Geçen E-Fatura Nedir?

İptal süresi geçen e-fatura, 8 günlük müddeti geçen faturadır.

E-Faturanın İptali İçin Belirlenen İptal Süresi Kaç Gündür?

Fatura kesim tarihinden itibaren 8 gün boyunca e-faturanın iptal edilebilmesi, Türk Ticaret Kanunu tarafından belirlenmiştir. Bu süre içerisinde iptal talebi verilmez ise fatura kabul edilmiş sayılabilir. İptal talebinin onay süresi de yine 8 gündür.

E-Fatura Reddedilmesi Durumunda Ne Gibi Bir Sonuç Ortaya Çıkar?

E-faturanın reddedilmesi durumunda, ilgili faturanın iptal edilmesi gerekebilir.

Eğer e-faturanın reddedilmesine karar verilirse, sonraki süreçleri öğrenmek için “Temel e-fatura” ve “Ticari e-fatura” senaryolarına ayrı ayrı bakmak gerekir.

İptal Süresi Geçen E-Faturanın Neden İptal Edilmesi Gerekebilir?

E-fatura, kullanıcılarına sunduğu pratiklik ve avantajlarla tercih edilen bir uygulamadır. Ancak, bazı durumlarda yanlış bilgi girişi veya eksiklikler nedeniyle gönderilen E-faturaların iptal edilmesi gerekebilir.

E-fatura iptali, gönderilen faturada yanlışlık veya eksiklik olduğunda veya gönderim hatası durumunda gerçekleştirilebilir. İptal işlemi için, E-faturayı düzenleyen satıcı ya da alıcı, E-fatura İptal/İtiraz Bildirim Portalı üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturmalıdır. İptal/itiraz talepleri genellikle ilgili faturanın alıcısı tarafından onaylandığında iptal işlemi tamamlanır.

E-Fatura İptal İşlemi

E-fatura iptal ya da itiraz işlemleri için, e-faturayı düzenleyen satıcı ya da gerektiğinde alıcı, e-fatura İptal/İtiraz Bildirim Portalı’ndan iptal ya da itiraz talebi oluşturmalıdır. Bu uygulama üzerinden GİB’in sunduğu web tabanlı hizmetle;

  • Alınan veya düzenlenen e-faturalar için iptal talepleri oluşturulabilir,
  • Alınan veya düzenlenen e-faturalar için karşı tarafın yaptığı iptal talepleri onaylanabilir veya reddedilebilir,
  • Alınan veya düzenlenen e-faturalar için itiraz bildiriminde bulunulabilir,
  • Alınan veya düzenlenen e-faturalar için karşı tarafın yaptığı itiraz bildirimleri onaylanabilir veya reddedilebilir.

İptal Süresi Geçen E-Faturanın İptali İçin Adımlar

E-fatura iptal işlemi için 8 günlük süre aşılmış ise, alıcı satıcıya, iptal edilmesi gereken e-arşiv fatura tutarı kadar iade faturasını düzenleyerek gönderebilir. Eğer iptal etmek istenilen ve süresi aşılmış e-arşiv fatura bir bireysel müşteriye düzenlenmişse, bu durumda hizmeti ya da ürünü alan alıcı adına “Gider Pusulası” düzenlenerek e-arşiv fatura iptali gerçekleştirilebilir.

Mali mühür ya da elektronik imza kullanılarak, GİB portalı üzerinden e-fatura portal sistemine giriş yapılmalıdır. İptal talebi oluşturularak, iptal etmek istenilen e-fatura için GİB üzerinden işlem başlatılmalıdır. Bu süreçte, fatura iptali ve iade faturasının düzenlenmesi kayıtlara birlikte alınarak, muhasebe kayıtları nezdinde iptal işlemi tamamlanmış olur.

GİB E-Fatura İptal Adımları

GİB e-fatura iptal adımları şu şekilde sıralanmıştır:

  • E-fatura portalında, ‘Adıma Düzenlenen Belgeler’ sekmesini seçerek ilgili alana giriş yapılır. Ardından, belge tarih aralığını seçmek suretiyle sorgulama yapılır ve iptal edilmek istenen fatura belirlenir.
  • Belirlenen fatura üzerinde “İptal talebi oluştur” seçeneğine tıklanarak, bir pencere açılır ve iptal gerekçesini belirtmek için bir alan sunulur. Buraya gerekli açıklama yazıldıktan sonra “uyarıyı okudum” kutucuğu işaretlenerek iptal talebi oluşturulur.
  • İptal talebi oluşturulduktan sonra, ekranınızda “İptal talebiniz başarıyla oluşturulmuştur.” onay mesajının göründüğünden emin olunuz. Talebiniz onaylanana kadar, belgenizin iptal ve itiraz durumu ile ilgili güncel bilgileri kontrol edebilirsiniz.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Salihli kökenli Nöroloji uzmanı Tolgahan
Sıradaki Haber MANİSALI DOKTORDAN ‘GERÇEĞİN DOKUNUŞU’