Marketlerde satışı yasaklandı! Artık raflarda yer almayacak
Tarım ve Orman Bakanlığı, yayımladığı yeni tebliğle, taklit ürünlerin önüne geçmek amacıyla eritme peynirlerin ambalajlarında "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, tost peyniri" gibi ifadelerin kullanımını yasakladı.
Bu düzenleme ile söz konusu ibareleri içeren eritme peynirler artık piyasada satılamayacak. Bakanlık, bu adımla tüketicilerin daha kaliteli ve gerçek ürünlere ulaşmasını hedefliyor. Ayrıca, taklit ve yanıltıcı ürünlerin satışını engellemeyi amaçlıyor.
ERİTME PEYNİRDE YENİ DÖNEM
Dünya gazetesinden Mehmet Hanifi Gülel'in haberine göre, yeni tebliğ taslağı, marketlerdeki peynir ambalajlarında kullanılan ifadeleri düzenliyor. Buna göre, üreticiler, eritme peynirlerin ambalajlarında "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, tost peyniri" gibi geleneksel peynir isimlerini artık kullanamayacak. Bu düzenlemeye uymayan ürünlerin satışına izin verilmeyecek.
YENİ ÜRÜN YASAKLARI DA GÜNDEMDE
Tarım Bakanlığı, taklit ürünlerle mücadelede kapsamı genişletmeyi planlıyor. Yapılan görüşmelerin ardından, özellikle zincir marketlerde satılan ve "muzlu, çilekli, fındıklı" gibi ifadelerle tanıtılan aromalı gofretlerin ambalajlarında da düzenlemeye gidilmesi bekleniyor. Bu ürünlerin üzerinde "aromalı" ibaresinin kullanımı zorunlu hale gelecek.
"TÜKETİCİYİ YANILTMAYA YÖNELİK ÜRETİM YASAKLANACAK"
Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, yeni düzenlemeyle ilgili şu bilgileri paylaştı:
“Eritme peynirler, geleneksel veya yöresel peynirlerin isimlerini çağrıştıracak şekilde üretilemeyecek ve piyasaya sunulamayacak. Coğrafi işaret tescili bulunan ürünlerle karışıklığa yol açacak şekilde ambalajlama yapılması yasaklanacak. Örneğin, tulum, örgü, çeçil veya kaşar peyniri gibi ifadeler eritme peynirlerde kullanılmayacak.”
Bu düzenlemeyle hem tüketici yanılgısının önüne geçilmesi hem de gıda sektöründe kalite standartlarının artırılması amaçlanıyor.
ERİTME PEYNİRİN ETİKETLEME KURALLARI
Eritme peynirlerinin etiketinde, ürün adı, ilgili düzenlemeye uygun olarak en az 3 mm punto büyüklüğünde karakterlerle, temel görüş alanında belirtilmek zorunda olacak. Ayrıca, peynirin üretim şekli, sunum biçimi ya da kullanım amacıyla ilgili olan "sürülebilir," "ultrafiltrasyon," "üçgen," veya "tost için" gibi ifadeler, tek başına ürün adı izlenimi yaratacak şekilde kullanılamayacak. Bu ifadelerin, ürün adıyla aynı boyutta yazılması ve daha büyük puntolarla belirtilmemesi gerektiği vurgulanıyor.
NASIL TESPİT EDİLİR?
Hileli peynirler, genelde dışarıdan taze ve doğal görünse de bazı ipuçlarıyla ayırt edilebilir. Peynirin yüzeyinde alışılmadık renk değişiklikleri, küf oluşumu veya beklenmeyen bir koku, hileli olabileceğine işaret edebilir. Bunun yanı sıra, peynirin dokusunda fark edilen aşırı sertlik veya yumuşaklık gibi anormallikler de dikkate alınmalıdır. Tüketiciler, hileli ürünlerden korunmak için güvenilir ve yetkili satıcıları tercih etmeli, ürün ambalajını dikkatle incelemeli ve son kullanma tarihini mutlaka kontrol etmelidir. Bu önlemlerle sağlıklı, taze ve doğal peynir tüketimi mümkün hale gelir.