Sayıştay 2023 denetim raporlarını açıkladı: İzmit Belediyesi’nde 30 ayrı bulgu tespiti!
Sayıştay tarafından İzmit Belediyesi’ne yapılan incelemeler sonrası denetim raporu paylaşıldı. Söz konusu raporda 30 ayrı madde üzerinde bulguya rastlanıldı.
Kocaeli Haber - Sayıştay tarafından yapılan belediye denetimleri kapsamında 2023 yılı denetim raporu ortaya çıktı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gebze Belediyesi, İzmit Belediyesi ve Körfez Belediyesi özelinde yapılan denetim sonuçlarında çeşitli bulgulara rastlanıldı. Yapılan incelemeler kapsamında değerlendirilmeye alınan İzmit Belediyesi’nde ise 30 ayrı madde üzerinde tespit yapıldığı görüldü. İşte Sayıştay tarafından hazırlanan raporda İzmit Belediyesi’ne ait bulgular:
İZMİT BELEDİYESİ SAYIŞTAY BULGU LİSTESİ
A. Denetim Görüşünün Dayanağı Bulgular
1. Belediyenin Kuruluş Amaçlarına Uygun Teslim ve Hizmetleri İçin Ödenen Katma Değer Vergisinin İndirim Konusu Yapılması
2. Kıdem Tazminatı Ödemelerinin Hatalı Olarak Muhasebeleştirilmesi
3. Maddi Duran Varlıklar İçin Yapılan Değer Artırıcı Harcamaların Doğrudan Giderleştirilmesi
4. Tahsis Edilen ve Tahsisli Kullanılan Taşınmazların Muhasebe Kayıtlarında Yer Almaması
5. Taşınır İşlemlerinin Mevzuata Uygun Olarak Yapılmaması
B. Diğer Bulgular
1. Belediyenin Kiraya Verdiği Bazı Taşınmazlarda Sözleşmeye Aykırı Olarak Kullanım Alanının Artırılması
2. Kira Ödemelerinin Peşin Olarak Tahsil Edilmemesi
3. İşçilerin Birikmiş Yıllık Ücretli İzinlerinin Kanuna Uygun Olarak Kullandırılmasına İlişkin Tedbirlerin Alınmaması
4. Personel Giderlerinin Belirlenen Sınırların Üzerinde Olması
5. Belediye Bünyesinde Yeterli Seviyede Memur İstihdamına Ağırlık Verilmemesi
6. Taşınmazlara İlişkin Cins Tashih İşleminin Yapılmaması
7. Belediye Şirket Personeli İşçilerin Zabıta Müdürlüğü Bünyesinde Görevlendirilmesi
8. Mevzuatında Öngörülen Oranda Engelli Personel ve Sosyal Hizmet Kapsamında Personel İstihdam Edilmemesi
9. Belediye Gelir Kalemlerinden Bazılarına İlişkin Tahakkuk Tahsilat Oranlarının Düşük Olması
10. Telekomünikasyon Alt Yapı ve Şebekelerine İlişkin Geçiş Hakkı Alacaklarının Takip Edilmemesi
11. Vadesi Geçmiş Kurum Alacaklarının Takip ve Tahsilinin Etkili Şekilde Yapılmaması
12. Emlak Vergisi Hesabında Asansör Farkının Dikkate Alınmaması
13. Yeniden Değerleme Oranı Kadar Artırılması Gereken Bazı Vergi ve Harçların Güncellenmemesi
14. Asansör Periyodik Kontrol Ücretinin Belediye Meclisince Belirlenmemesi
15. Yapım İşi İhalelerinde Hatalı Uygulamaların Bulunması
16. Yapımı Tamamlanan Planetaryum Sanal Gerçeklik Küresinin Atıl Durumda Bırakılması
17. Bütün Riskler (All Risk) Sigorta Poliçeleri Hakkında Mevzuat Hükümlerine Uyulmaması
18. Muhtelif İhtiyaçların Parçalara Bölünerek Doğrudan Teminle Karşılanması
19. Parasal Limitler Dâhilinde Yapılan Mal Alımlarında Bütçeye Konulan Ödeneğin %10’unun Kamu İhale Kurulunun Uygun Görüşü Alınmadan Aşılması
20. Kaçak Yapı ile Mücadelede İmar Mevzuatında Yer Alan Yaptırımların Etkin Bir Şekilde Uygulanmaması
21. Belediyenin Stratejik Planında Depremle İlgili Amaç, Hedef ve Stratejilere Yer Verilmemesi
22. Kurum Misyonunun ve Vizyonunun Stratejik Plan İlkelerine Uygun Şekilde Belirlenmemesi
23. Kadınlar ve Çocuklar İçin Konukevleri Açılmaması
24. Hayvan Bakımevleri Kurulmasına Yönelik Mevzuat Hükümlerinin Yerine Getirilmemesi
25. Sayıştay Denetim Raporunun Belediye Meclisine Sunulmaması
26. İklim Değişikliği İle Mücadeleye Yönelik Çalışmaların Etkili Şekilde Yerine Getirilmemesi
27. Afet İşleri Müdürlüğü Görev Alanına Yönelik Düzenleme ve Planlama Çalışmalarının Yapılmaması
28. Kamuoyuna Açıklanması Zorunlu Bilgi, Belge, Karar ve Raporların Belediyenin İnternet Sitesinde Yayımlanmaması
29. Güncel ve Yeterli Bir İç Kontrol Uyum Eylem Planının Bulunmaması
30. Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporunun Hazırlanmaması