Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Kocaeli ve İstanbul birbirine bağlanıyor! Milyonlarca yolcu taşıyacak

Kocaeli ve İstanbullulara müjde… Şehir içi ulaşımda en çok sıkıntı yaşayan Kocaeli’de bir metro ağı projesi tamamlanırken, bir yenisinin ihalesi açıldı.

Kocaeli ve İstanbullulara müjde...

Üç milyondan fazla nüfusuyla Türkiye’nin en kalabalık sanayi şehirlerinden biri olan Kocaeli’de şehir içi ulaşım sorunun çözümü için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı kolları sıvadı.

Bakanlık, kısa süre içerisinden tamamlanması planlanan ve Eze inşaatın yaptığı Gebze organize-Darıca metrosuna ek olarak Atalar-Cengiz Topel havalimanı arasında iki etaptan oluşacak “Körfezray” projesi için ihaleye çıktı.

 

Şehrin en büyük sorunlarından biri olan ulaşım sorununa çözüm için tek bir hat ile kente adeta bir can damarı açılması planlanıyor.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in tasarruf tedbirleri kapsamında işaret ettiği kamu yatırımları artık demiryolu ve raylı sistemlerle daha çok vatandaşa ulaşma amacı güdüyor.

 

 

Kocaeli kuzey hattından Tüpraş, Petkim ve İzmit doğu kesimi arasında 27.1 kilometrelik bir ana hat ve 18 istasyondan oluşacak yeni metro projesiyle, günde 400 bin yolcu taşınması planlanıyor.

Bu yeni hattın, Gebze organize-Darıca metrosu hattıyla da entegre edilmesiyle de günde bir milyon yolcu taşınması hedefleniyor.

ASIL HEDEF İSTANBUL İLE KOCAELİ’Nİ BAĞLAMAK

 

Bu proje ile Gebze-Darıca ve sonrasındaki Kocaeli metro ağlarının Sabiha Gökçen’e uzatılması hedefleniyor. Böylece Kocaeli sahilden metroya binen bir kişi, Sabiha Gökçen Havalimanı’na oradan Marmaray ve İstanbul’un metro ağına bağlanarak istediği konuma kısa, ucuza ve güvenli bir şekilde seyahat edebilecek.

Tüm bağlantıların tamamlanması ve sistemin devreye girmesiyle birlikte Kocaeli’nden İstanbul’a günde bir milyon kişinin üstünde yolcunun taşınacağı tahmin ediliyor.