Kocaeli’de binlerce abonesi var! Poyraz NET’in lisansı iptal edildi… Aboneler mağdur oldu
İlimizde binlerce abonesi olan Poyraz NET lisans iptali nedeniyle hizmetine son verecek. Durumdan bir mesaj ile haberi olan vatandaşlar mağdur edildiğini iddia ediyor.
Gölcük merkezli kurulan Poyraz NET’in ilimizde binlerce abonesi bulunuyor. Özellikle kentimizin güney kısmında uzun süredir hizmet veren Poyraz NET aboneleri geçtiğimiz günlerde telefonlarına gelen mesaj ile şoka uğradı. Söz konusu mesajda aboneliklerinin iptal edildiği ve farklı firmaya geçiş yapıldığını öğrenen vatandaşlar mağduriyet yaşadığını ifade etti.
Telefonlarına gelen mesaj sonrası müşteri hizmetlerini arayan vatandaşlar bir türlü yetkili isimlerle iletişim kuramadıklarını belirterek e-Devlet sorgulattıkları zaman abonelik görünmediğini ifade ettiler. Farklı firmaya geçiş sırasında ise bağlantı nedeniyle sorunlar yaşadıklarını ifade eden vatandaşların duruma tepkisi çığ gibi büyüyor. Poyraz NET’e kurulum ve modem ücreti ödediklerini dile getiren vatandaşlar yaşanan belirsizlik nedeniyle huzursuz.
LİSANS İPTALİ
Öte yandan Poyraz NET’in internet sitesinde yer alan açıklamada şu sözlere yer verildi: “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu(BTK) tarafından internet servis sağlayıcı lisansımız orantısızca iptal edilmiştir. Gelinen noktada abonelerimizi mağdur etmeden ve hizmetlerini kesintiye uğratmadan ilerlemek ilk ve tek önceliğimiz olduğunu bilinmesini isteriz. Öncelikle BTK tarafından lisans iptaline giden sorun hakkında kamuoyunu bilgilendirmek istiyoruz. BTK firmamızdan bir IP adresinin kimin tarafından kullanıldığına dair bilgi talep etmiş firmamızda doğru bilgiyi kendilerine iletmiştir.
DENETLEME YAPILDI
Ardından BTK tekrar firmamız ile iletişime geçerek ilettiğimiz bu firmanın bir savunma verdiğini ve buna istinaden tekrar ayrıntılı bir cevap vermemiz gerektiğini talep etmiştir. Bu aşamada IP adresini kullanan firmanın savunması ek olarak iletildiği belirtse de iletilmemiştir. Bu talebin ardından firmamız tekrar IP bilgisinin kimin tarafından kullanıldığı bilgisini iletmiştir. BTK tarafından verilen son cevapta denetleme için kurula sokulacağımız iletilmiştir. Kurula katıldığımızda sorunun BTK'ya gönderilen log bilgisi kaynaklı olduğu iletilse de firmamız ilgili IP adresinin BTK'ya gönderilen loglar içerisinde gönderdiğini ilk yazışmasında bildirmiş fakat BTK tarafından farklı bir log bilgisinde de gönderilmesi gerektiği bu aşamada iletilmiş ve sorun anlaşılıp gerekli aksiyon o an alınmıştır.
PARA CEZASI VERİLDİ
Fakat burada bilinmesi gereken ilgili IP bilgisi ilk yazışmadan itibaren doğru olarak BTK'ya iletilmiş ve kayıtlarında olan bir log yapısında da iletildiği görülmüştür. Bu olayın ardından BTK tarafından 2024 Mayıs ayında bir karar alınıp 2024 Haziran ayında firmamıza tebliğ edilmiştir. İlgili kararda sadece para cezası verildiği bilgisi iletilmiştir. Firmamız bu karara saygı duyarak itiraz etmemiş ve gerekli para cezalarını ödemiştir. Ardından firmamıza herhangi bir tebliğ yapılmadan 2024 Ağustos ayında lisansımızın iptal edildiği BTK internet sitesinde yayınlanmıştır.
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI BAŞVURDULAR
İlgili kurul kararları içerisinde hem firmamız hem de farklı firmaların bilgileri bulunduğu görülmüştür. Farklı internet servis sağlayıcılarına yapılan yaptırımlar incelendiğinde ilgili kuruma milyonlarca verinin yanlış/hatalı yada eksik gittiği halde bazı firmalara sadece para cezası verilirken bizim sadece 1(bir) abone kaynaklı hatalı veri göndermemiz nedeniyle hem üst orandan para cezası verilmesi hem de lisans iptali cezası aldığı görülmüştür. Bu aşamadan sonra firmamız hızlıca ilgili yürütmenin durdurulması için mahkemeye başvurmuş ve hızlı olarak yürütmeyi durdurma kararı alınmıştır.
7 GÜN SAVUNMA SÜRESİ
Mahkeme tarafından BTK'nın savunması talep edilmiş ve mahkemeye karşı BTK avukatları tarafından verilen savunmalarda üst perdeden savunmalar yapılarak yargıyı yönlendirmeye yönelik ifadeler kullandığı düşünülmüştür. Yürütmeyi durdurma kararına yönelik BTK'nın yapmış olduğu savunma mahkeme tarafından kabul edilmiş ve 7 gün firmamıza savunma süreci verilmiştir. Bu aşamada da savunma sürecini beklemeden BTK tarafından lisans iptal bildirimi tekrar BTK sitesinde yayınlanmış ve hizmet sunumunun sonlanması gerektiği üst hizmet sağlayıcılara iletilmiştir.
OLUMLU DÖNÜŞ ALINAMADI
Firmamızın 30.000 civarında olan abone sayısı göz önüne alındığında hukuki süreç aktif olarak devam ederken abonelerin farklı firmaya geçişleri ve hizmet sunumunun iptali yönünde aboneleri bilgilendirmek ve farklı bir firmaya geçişlerini sağlamanın bu sürede infial yaratacağı her ne kadar üst hizmet sağlayıcı olan Türk Telekom tarafına iletilse de kendilerine verilen bilginin bu şekilde olduğu ve normal sürecin dışında ek bir destek olamayacakları iletilmiştir. Kendilerine farklı çözümler iletsek bile herhangi bir şekilde olumlu bir dönüş alınamamaktadır.
MAĞDURİYET GİDERMEDİLER
Diğer taraftan BTK tarafından çağrı merkezi üzerinden yetkilendirme birimine konuyu iletmek istediğimizde hiç bir zaman kendilerine ulaşamadık. Gelinen noktada hiç bir abonemizin mağdur duruma düşmemesi için yapmış olduğumuz tüm çabalar tek taraflı bırakılmıştır. Ne BTK nede Türk Telekom tarafından süreci son kullanıcı tarafından düzenleyecek ve mağduriyet giderecek bir yaklaşım içine girilmemiştir.
HUKUKİ SÜREÇ DEVAM EDİYOR
1(bir) abone bilgisi nedeniyle internet hizmet lisansını iptal eden ilgili kurum, karşı tarafta milyonlarca verinin hatalı gittiğini göre göre yanlı ya da hatalı bir çok karar vermiştir. Son kullanıcının internet özgürlüğüne karşı oluşacak mağduriyet için ne BTK ne de Türk Telekom bir çözüm üretmek istememiştir. Hukuki sürecimizin bu aşamada devam ettiğini tekraren ileterek kamuoyunun bilgisine sunarız.”