Meta, kendi AI sistemleriyle oluşturduğu görselleri zaten etiketliyor. Şirket, yeni teknolojinin AI görsellerinin kötüye kullanılmasını önlemek için önemli bir adım olduğunu iddia ediyor.
Bununla birlikte, bir AI uzmanı, bu tür teknolojilerin “kolaylıkla aşılabileceğini” söylüyor. İşte Meta’nın yeni uygulamasının detayları…
AI GÖRSELLERİNİ TESPİT ETMEK ZOR
Meta’nın başkan yardımcısı Nick Clegg, bir blog yazısında, AI etiketleme sisteminin “önümüzdeki aylarda” yaygınlaşacağını belirtti. Ancak Maryland Üniversitesi’nden Profesör Soheil Feizi, BBC’ye verdiği demeçte, “Bu tür yazılımlar hem aşılabilecek hem de yanlış sonuçlar verebilecek. Bu nedenle çok geniş bir kullanım alanı olacağını sanmıyorum” dedi.
Meta, AI ile sahte görsel oluşturma konusunda eleştirilere maruz kalmasına rağmen, bu teknolojinin ses ve video içerikleri için işe yaramayacağını kabul ediyor. Şirket, bunun yerine kullanıcılarından, kendi ses ve video paylaşımlarını etiketlemelerini istiyor. Aksi takdirde cezalandırılabileceklerini söylüyor. Nick Clegg, ayrıca ChatGPT gibi araçlarla üretilen metinleri denetlemenin imkansız olduğunu da kabul ediyor.
META’NIN POLİTİKASI ELEŞTİRİLİYOR
Meta’nın Gözetim Kurulu, pazartesi günü yaptığı açıklamada, şirketin manipüle edilmiş içeriklere ilişkin politikasını “tutarsız” bulduğunu ifade etti. Kurul, Meta’yı, içeriklerin nasıl değiştirildiğine değil, değiştirilip değiştirilmediğine odaklandığı için eleştirdi.
Meta tarafından finanse edilen ancak bağımsız çalışan Gözetim Kurulu, bu eleştiriyi, ABD Başkanı Joe Biden’ın bir videosuyla ilgili bir karara yanıt olarak yaptı. Videoda, Biden’ın torunuyla birlikte olan gerçek görüntüler, ona yakışıksız bir şekilde davrandığı izlenimi verecek şekilde değiştirilmişti.
Video, AI ile değiştirilmediği için, Meta’nın manipüle edilmiş içerik kurallarını ihlal etmediği kararına varıldı. Kurul, bu kararı onayladı ancak kuralların güncellenmesi gerektiğini söyledi. Nick Clegg, Reuters’a yaptığı açıklamada, kararı desteklediğini belirtti. Meta’nın mevcut politikasının her duruma uygun olmadığını da kabul etti.
Şirket, Ocak ayından itibaren, siyasi reklamlarda AI ile değiştirilmiş görsel veya video kullanıldığında, bunun açıkça belirtilmesini zorunlu kılan bir politika uygulamaya koydu.