Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Sizce kim haklı? Bu tip durumlarda para iadesi yapılmalı mı? Yapılmamalı mı?

Hemen hemen herkesin başına gelebilecek, çok dikkat çeken bir hadise. Sizce bu tip durumlarda para iadesi yapılmalı mı? Yapılmamalı mı?

Hemen hemen herkesin başına

Zaman zaman esnaflar ve müşteriler, çeşitli nedenlerle karşı karşıya gelebiliyor. Müşteri yanlış veya hatalı bir ürün satın alabiliyor. Daha sonra ürünü hiç kullanmadığı için iade etmek istiyor.

KARŞI KARŞIYA GELİYORLAR


Ancak esnaflar, özellikle kredi kartı ile yapılan alışverişlerde para iadesini kabul etmiyor. Bunun yerine mevcut ürünün bakiyesi kadar bir alışverişe izin veriliyor. İşte bu ihtilaf, müşteriler ile esnafların karşı karşıya gelmesine neden oluyor.

SON ÖRNEK İZMİT SANAYİ’DEN

Son örnek İzmit Sanayi Sitesi’nde yaşandı. Oto kiralama işiyle uğraşan Ecevit Çelik isimli vatandaş, bundan birkaç ay önce Cihan Otomotiv’den bir araç parçası satın aldı. Fakat kendisine hatalı ürün verildi. Söz konusu ürün de kiraladığı aracın bagajında kaldı. Araç firmaya geri dönünce, Ecevit Çelik parçayı iade ederek parasını almak istedi ancak alamadı.

YAŞADIĞINI ANLATTI

Yaşadığı sorunu Nokta Gazetesi’ne anlatan Ecevit Çelik, “Cihan Otomotiv’e gelerek bir süre önce Ford Fiesta parçası satın aldım. Daha sonra aldığım bu plastik parça ürün, hiç kullanılmadan kiraladığım aracın bagajında kaldı.

YANLIŞ PARÇA VERİLMİŞ

Söz konusu aracın kiralama sözleşmesi bitti, yaklaşık bir ay sonra araç bize geri döndü. Aracın bagajındaki Ford Fiesta diye verilen Focus modeline ait plastik, kullanılmamış parçayı Cihan Otomotiv’e geri götürdüm ve para iadesi talep ettim.

PARA İADESİ YAPMADILAR

Ancak talebime olumlu bir geri dönüş yapılmadı. Bu parça elektronik değil, kullanılmamış, yepyeni duruyor. Parçayı en başta yanlış veren de Yine Cihan Otomotiv’in çalışanı. Para iadesi yapmadılar.

ANLAYIŞ GÖSTERİLMİYOR

Bunun yerine mevcut bakiye kadar alışveriş yapmam istendi. Adam bana balata al diyor. Neden alayım? Parça bana yanlış verilmiş, zaruri bir durumdan dolayı da getirememişim. Anlayış gösterilmiyor, yardımcı olunmuyor. Bu mağduriyet herkesin başına gelebilir” ifadelerini kullandı.

SİZCE NE YAPILMALI?

Bu tip durumlarda esnaf, değişken fiyatlar ve kredi kartından yapılan alışveriş nedeniyle maddi olarak mağdur olduklarını, bu nedenle de para iadesi yapmadıklarını ifade ediyor. Ancak vatandaş da mağdur ediliyor. Sizce kim haklı? Bu tip durumlarda nasıl bir uzlaşma yolu seçilmeli?