Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

“Taliban modeli eğitim sisteminin provası”

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından projelendirilen okullara ‘manevi danışman’ adı altında din görevlilerinin atanmasını içeren ÇEDES projesine tepkiler sürüyor. ÇEDES’e bir tepki de CHP Kocaeli Milletvekili Muhip Kanko’dan geldi. Kanko, “Proje Taliban modeli eğitim sisteminin provası” dedi.

Bu haberin fotoğrafı yok

Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından hazırlanan projede okullara manevi danışman adı altında din görevlisi atanarak çocuklara değerlerin öğretilmesi hedefleniyor. Son dönemin en çok konuşulan konularından olan ÇEDES (Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum) projesine birçok kesimden tepki geliyor. Projeye bir tepki de CHP Kocaeli Milletvekili Muhip Kanko’dan geldi.

“ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİ YIKILMAK İSTENİYOR”

Kanko konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye’deki laik ve çağdaş eğitim sitemini Ortadoğu’daki ülkelerin eğitim sitemine çevirmek isteyen MEB tarafından atılan adımlar maalesef yeni Milli Eğitim Bakanıyla birlikte dozajını artırarak devam etmektedir. ÇEDES projesi ile laik, bilimsel, çağdaş eğitim sitemimizi adeta dinamitleyerek yıkmak isteyen MEB; okullarda ‘manevi danışman’ adı altında din görevlilerinin atanmasını içeren ve karma eğitimin kaldırılmasına yönelik uygulamalarına hız verdiği gibi siyasi iktidarın ülkede yaratmak istediği dini eğitim projelerini sistematik bir şekilde hayata geçirmektedir.

“BASKICI BİR SİSTEME DOĞRU ADIM”

ÇEDES projesinin öncüsü olan ‘Değerler Eğitimi’ genelgesi 2010 yılında Millî Eğitim Bakanı Nimet Baş tarafından yayınlandı. Bu genelgenin uygulanmasına 2011-2012 yılında geçildi. Millî Eğitim Bakanlığı’nın Diyanet İşleri Başkanlığı ile imzalamış olduğu protokol çerçevesinde TÜRGEV, Ensar Vakfı, Hizmet Vakfı, Hayrat Vakfı, İHH, Furkan Vakfı ve İlim Yayma Cemiyeti gibi dini vakıflarla birlikte Türkiye’nin farklı illerindeki devlet okullarında uygulamaya sokulmuştu. Bugün uygulanmak istenen ÇEDES projesi ile imam, vaiz ve Kur’an kurslarındaki din görevlileri aracılığıyla öğrencilere eğitim verilmesi ile laik, çağdaş ve bilimsel eğitim sisteminden Taliban modeli eğitim sistemine evrilmenin provaları yapılmaktadır. Siyasi iktidarın toplumun hassasiyetlerini göz ardı ederek çocuklar ve toplum üzerinde tek mezhep ve ideoloji gibi kutuplaştırıcı bir eğitim modelini benimsemesi ülke gerçeğinden çok uzak baskıcı bir sisteme doğru adım adım ilerlemesi kabul edilemez.

“TOPLUMUN SİNİR UÇLARIYLA OYNANIYOR”

Ülkemiz, etnik, dini ve kültürel anlamda birçok yapıyı bir arda barındıran Anadolu mozaiğine sahip özel bir ülkedir. Yasalarımıza ve uluslararası anlaşmalara aykırı atılan bu adımların asıl hedefi laik ve çağdaş eğitim sistemimizdir. Cumhur İttifakının bileşenlerinden olan HÜDAPAR ve türevlerinden oluşan partilerin temel hedefi de çağdaş ve laik eğitim sistemimizdir. Birçok yönüyle eğitim sistemimizi hedef alan ÇEDES Projesiyle eğitimde bilimsel değerlerin rafa kaldırılarak, tarikat ve cemaat mensuplarının okullara sokulmasına zemin hazırlandığı görülmektedir. Toplumun sinir uçlarıyla oynayan Milli Eğitim Bakanlığı cehaleti ve kutuplaşmayı körükleyici siyasi planlarından bir an önce vazgeçmelidir.”