Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Tatilciler en çok neyi şikayet etti?

Yaklaşan 9 günlük Bayramı tatilini fırsat bilerek , tatile çıkmaya hazırlanan vatandaş, tatile gitmeden şikayete başladı. Peki, vatandaşın en çok şikayet ettiği konu ve konular neler oldu?

Yaklaşan 9 günlük Bayramı

İnternette hizmet ve ürün alımlarında, müşteriler ile kurumlar arasında çözüm platformu olarak bilinen ve  her türden şikayetin yapıldığı   Şikayetvar Platformu, bayram öncesi   binlerce tatil hazırlığında bulunan vatandaştan  şikayet aldı. Platforma en çok ulaşım, bilet ve konaklama firmalarıyla ilgili şikayet geldi.  Ancak yapılan  şikayetlerin ana temasında ani  fiyat artışı vardı. Öte yandan  rezervasyonlarda yaşanan sorunlar ve para iadesinin olmaması en çok dile getirilen konular arasında yer aldı.

Platform tarafından şikayet  sektörü ve konuları şu şekilde sıralandı.

Tur operatörlerinde yaşanan şikayet konuları:
Ani fiyat artışlarının olması
Rezervasyon yaparken sıkıntı yaşama ve para iadesini alamama 
İşlem yapıldıktan sonra fiyat değişikliğinin olması, haber verilmeden turun iptal edilmesi ve para iadesinin yapılmaması   
Tur içerisinde olan yerlere gidilmeme, hizmetin eksik verilmesi ve rehberin yeterli bilgiye sahip olmaması 
Yurt dışı gezilerinde vize sorunu yaşanması
Tatil döneminde kara, deniz ve hava ulaşımında en çok şikayet edilen konular:
Ücretlendirmenin aniden artması
Seferlerin habersiz iptal edilmesi, birleştirilmesi ve para iadesi olmaması 
Belirtilen özelliklerde hizmet verilmemesi (karayolu ulaşımında aracın eski olması, yolculuk esnasında ikramda bulunmama, hijyen olmaması. Hava ulaşımında alınan koltuğun başkasına verilmesi, ikramda bulunmaması) 
Bilet tarih değişikliği veya iptalinde sorun yaşama, para iadesinin yapılmaması eksik ücret iadesi 
Karayolu ulaşımında belirtilen yerde indirilmemesi
Bagaj hasarı olması ve zararın karşılanmaması 
Otobüslerin yolcuyu beklemeden gitmesi 
Evcil hayvanlarla birlikte yapılan seyahatte sorun yaşama

Online bilet sitelerinde yaşanan sorunlar:
Ani fiyat artışlarının olması 
Bilet alımında sistemde sorun yaşama, bilet iade ücretinin verilmemesi 
Sefer saatlerinin habersiz değiştirilmesi, bilgi verilmemesi 
Fazladan ücret çekilmesi 
Müşteri hizmetlerinin yeterli bilgiye sahip olmaması, sorun çözümüne yaklaşmaması ve saygısız tavırları

Araç kiralama firmalarıyla ilgili en çok çözüm bekleyen konular:
Tatil döneminde ani fiyat artışlarının olması
Rezervasyonda aksaklıkların olması (habersiz rezervasyonun iptali, tarih konusunda yanlışlık, farklı marka araç rezervasyonu, hiç rezervasyon yapılmaması)
Verilen araçların vaat edilen özelliklerde olmaması (bakımsız, arızalı, hijyenden uzak olması)
İnternet üzerinden kiralama yaparken dolandırıcıların benzer sayfalar yaparak insanları yanıltmaları. (Whatsapp üzerinden iletişime geçmeleri, paraları şahsi hesaplara istemeleri, parayı aldıktan sonra engelleyip iletişimi kesmeleri)
Araç iadesi sırasında ek paralar istemesi (benzin ücreti, yıkama ücreti, ceza ücretleri)
 

Otellerle ilgili en çok şikayet edilen konular:
Tatil döneminde ani fiyat artışlarının olması
Rezervasyonda aksaklıkların olması (habersiz rezervasyonun iptali, tarih konusunda yanlışlık, hiç rezervasyon yapılmaması)
Web sitesindeki otel görsellerinin gerçekle uyuşmaması
Otelin kapasitesinden fazla tatilci kabul etmesinden dolayı sorunlar yaşanması ( odaya giriş sürelerinin uzaması, yemek sırası, şezlong yetmemesi, yemeklerin yetmemesi)
Yoğunluktan dolayı hijyen kurallarına uyulmaması (havuz, plaj ve oda temizliğinin yapılmaması)
Yerli ve yabancı turistler arasında yapılan hizmet ayrımcılığı