Polimat CMO'lar
Zorlu ekonomi koşulları, azalan ve değişen tüketici beklentileri, jeopolitik zorluklar, krizler, sosyal kırılmalar…
Kurumsal şirketler belki de ilk defa bu kadar zor bir sınavdan geçiyor. PAZARLAMA yöneticileri ve profesyonelleri için, bu zorlu zemin şartlarında Polimat olmak artık neredeyse zorunlu istikamet.
Peki nedir Polimat CMO olmak?
Polimat, birden fazla disiplinde derin bilgiye sahip kişi demek. Farklı disiplinlerde derinleşen bireyler, disiplinler arası düşünebilir ve karmaşık üretim süreçlerine katkıda bulunabilirler. Dijital teknolojilerin gelişimi yoluyla bilgi artık daha hızla ve daha geniş bir tabana yayılıyor. Birkaç üniversite daha bitirmiş gibi hisseden dijital çağın yöneticileri bu konuda yanılmıyorlar.
Polimat Pazarlama Yöneticileri de çağın gereği, artık pek çok konuda uzmanlaşma gereği hissediyor. Bilişsel Psikoloji, Davranışsal Psikoloji, Nöropsikoloji örneğin. Değişen tüketim alışkanlıklarını anlamak ve beklentilere yön veren değerleri anlamak gerekli çünkü.
Felsefe yine, sorunlara farklı yönde çözümler bulmak ve bu yönde düşünme yöntemleri geliştirmek için kullanılabilecek önemli bir araç günümüz CMO’ları için.
Kültürel farklılıkları yakalayabilmek için antropoloji, yaratıcı felsefeyi anlayabilmek için sanat konusunda eğitimli bir zihin olmak da Polimat Pazarlama Yöneticileri için bir aranan özellik.
Ekonomi, iş dünyası ve para piyasaları hakkında bilgi sahibi olmak, pazarlama yatırımları için önemli bir nosyon.
Ve elbette dijital pazarlama teknolojilerine hakim olmak da artık elzem. Sosyal Medya, Mobil Teknolojiler, AR ve VR...
Veri ve Yapay Zeka da müşteri verisinin yönetilmesi için, oldukça önemli araçlar.
Yeni nesil teknoloji platformlarında yer almak için bu disiplinlerde çalışmak, öğrenmek artık her Pazarlama Sorumlusunun işi olmalı.
Belki sadece pazarlama da değil, çoklu disiplin, her yönetim kademesi ve çalışan kademesi için biraz gerekli bir durum artık günümüzde.
*CMO: Chief Marketing Officer