Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Yerli otomobile 47 Milyon Euro’ya ne oldu?

AK Parti’deki 16 yılını değerlendiren eski Başbakan Yardımcısı Fikri Işık, bakanlığı döneminde ilk denemesi yapılan “Yerli otomobile harcanan 47 milyon Euro’ya ne oldu?” sorusunu yanıtladı

AK Parti’deki 16 yılını

28’inci dönem Milletvekili genel seçimleri geride kaldı. AK Parti Kurulduğu günden beri birçok önemli görev üstlenen eski Milli Savunma Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Fikri Işık, 28’inci dönem milletvekilliği için aday olmadı. 16 yıllık milletvekili kariyerini geride bırakan Işık, bugün düzenlediği basın toplantısında siyasi kariyerini değerlendirdi. 

“GÖREV İSTENMEZ VERİLİR”

Aktif siyaseti bırakıyor mu sorusuna yanıt veren Işık, “Biz ne düşünürsek düşünelim Türk siyasetinde bir temel var. Siyasetin giriş kapısı var ama çıkış kapısı yok. Siyaseti bırakmak gibi bir lüks yok. İnsanlar gördüğü yerde taleplerini dillendiriyorlar. Ben seçilmiş siyasetten çekildim ama siyasetten ayrılacağım gibi bir iddia da çok ağır bir iddia olur. Benim siyasette her zaman bir prensibim oldu. Bizde görev istenmez verilir. Bugüne kadar hiçbir göreve kendim talip olmadım. Bakanlığa atandığımı televizyondan öğrendim. Hiçbir göreve talip olmadın bundan sonra da olma niyetim yok. Bir görev tevdi edilirse kaçma gibi bir lüksümüz yok. Seçilmiş hiçbir göreve talip değilim.” dedi.

“EN ÇOK ÜZÜLDÜĞÜM KISIM”

AK Parti İl Başkanının seçilebilecek sıradan listeye girememesini değerlendiren Işık, “Bu listede en çok üzüldüğüm kısım İl Başkanımızın 8’inci sıraya konulması. Bu Kocaeli teşkilatı için oldukça önemli” dedi.

“YERLİ OTOMOBİL NE OLDU?”

Fikri Işık’ın bakanlığı döneminde ilk denemesi yapılan yerli otomobile harcanan 47 milyon Euro ile ilgili soruyu yanıtlayan Işık, “20 küsür defa gazeteci diye kendini gazeteci olarak nitelendiren biri manşet arttı. Hiç cevap vermedim. Mevlana hazretlerini bir sözü var. Suskunluğum asaletimdendir. Bir lafa bakarım laf mı diye, söyleyene bakarım adam mı diye. Bu manşeti atan kişinin itibarını biliyorsunuz. Üniversite camiası çok iyi biliyor. Buna cevap verme ihtiyacı dahi hissetmedim. Bu konu ile ilgili birkaç şey söylemek isterim. Bana Bilim sanayi bakanlığı tevdi edildiğinde bir yerli otomobil iddiası var. Görevi devralır almaz arkadaşlarımı topladım. Bizim dönem arkadaşlarımız içinde saygın arkadaşlarımız var” dedi.

“TEK BAŞIMA KARAR ALMADIM”

Önümüzdeki 2 seçenek var. Ya sıfırdan bir otomobil alacaksınız. Ya da 1milyar doların üzerinde bir harcama yapacaksınız. Hazır platformun mülki haklarını aldık. Söylediğim tarih 2014 yılı. O süreçte Jaguar modelini almak istedik. Başka bir aracın bütün fikri mülkiyet haklarını aldık. Teklif onlardan geldi. O dönem 40 milyon Euro ödedik. Ha tek başıma karar almadım. Kalkınma bakanı ile görüştük. Bu iş mantıklı dediler onay verildi. Birinci aşama Sanayi Bakanlığı, ikinci aşama Kalkınma Bakanlığı sonrasında Ekonomi Koordinasyon kurulu değerlendirdi. Sonra para TÜBİTAK’a aktarıldı ve satın alma böyle gerçekleşti. Tamamen hukuka vicdana uygun şekilde ilerledi. Bu konuda tereddüt olsaydı CHP bizi perişan ederdi. Tahsin Tarhan bir kere konuştu açıklama yaptık bir daha da yüz vermedi.

“PLATFORM ŞİMDİ ASELSAN’DA”

Biz araçlar kamuoyu ile paylaştık. O zamana kadar yerli otomobil ile ilgili tereddüt vardı. TOGG’un temeli o araçlardır. Bu proje çöpe gitmedi. O fikri haklarını aldığımız platform şuan Aselsan’da ARGE platformu olarak kullanılıyor orada geliştirilen bazı teknolojiler TOGG’da kullanılıyor. Tek bir kuruş çöpe atılmadı. Bir ülke aldığımız fiyatın 2 buçuk katını teklif ederek almak istedi. İkinci bir yerli otomobil üretmek istersek bu platformda yapabiliriz. Türkiye kendi platformları üzerinde kendi ARGE’sini yapıyor. Bu platform şimdi Aselsan’da” dedi.