Ziraat Bankası Bankamatik (ATM) Paramı/Kartımı Yuttu, Ne Yapmalıyım?

Irmak Gölnar

Irmak Gölnar

Tüm Yazıları

Ziraat Bankası bankamatiği paranızı ya da kartınızı yutarsa öncelikle birkaç dakika boyunca bankamatiğin önünde beklemeniz gerekir. Bankamatiğin önünde 15 dakika kadar beklediyseniz ve banka kartınızı ya da paranızı geri vermiyorsa artık bankamatikteki problem çözülse bile işlem zamanaşımına uğradığı için bankamatik paranızı ya da kartınızı geri vermeyecektir. Bu yüzden Ziraat Bankası müşteri hizmetlerini aramanız ve müşteri temsilcisine bağlanarak durumu açıklamanız gerekir. 444 00 00 numarasını arayarak sesli yanıt sistemine bankamatik problemleri hakkında aradığınızı belirtip ilgili müşteri temsilcisine bağlanabilirsiniz. Müşteri temsilcisi, kartınızı ya da paranızı geri almanız için gerekli süreci başlatacaktır. Buna ek olarak söz konusu olan bankamatik, şubeye ait bir bankamatik ise ve olay mesai saatlerinde gerçekleşirse hemen şubeye giriş yaparak kartınızı ya da paranızı o anda geri alabilirsiniz.

Ziraat Bankası Bankamatik (ATM) Paramı/Kartımı Yuttu, Ne Yapmalıyım? - Resim : 1

ATM’DEN 10.000 TL ÇEKİLİR Mİ?

ATM’den 10.000 TL çekip çekemeyeceğiniz, söz konusu olan bankanın belirlediği günlük para çekme limitine göre değişkenlik gösterebilir. Bazı bankalar için günlük para çekme limiti standart olarak 5.000 TL olarak belirlenmişken bazı bankalar için ise 10.000 TL olabilir. Buna ek olarak söz konusu olan banka müşterisinin günlük para çekme limiti konusunda herhangi bir işlem yapıp yapmadığı da önemlidir. Yani, günlük para çekme limitinizin değiştirmek adına herhangi bir işlem yaptıysanız günlük para çekme limitiniz banka tarafından belirlenen tutardan daha az ya da daha çok olabilir.

ZİRAAT ATM PARAMI YUTTU NE ZAMAN ALABİLİRİM?

Ziraat ATM paranızı yuttuktan sonra paranızı ne zaman geri alabileceğiniz, söz konusu olan bankamatiğin harici bir bankamatik mi yoksa şube bankamatiği mi olduğuna göre değişebilir. Ziraat bankamatik paranızı yuttuktan sonraki 1 hafta içerisinde para hesabınıza yatırılacaktır. Ancak, bunun için işlem sürecinin başlatılmış olması yani müşteri temsilcisine durumu bildirmiş olmanız gerekir. Aksi taktirde süreç başlamadığı için paranın hesabınıza yatma süreci uzayabilir.

ZİRAAT KARTIMA PARA YATIRAMIYORUM NEDEN?

Ziraat karına para yatıramamanızın sebebi başlıca şunlardır:

  1. Hesabınızın Bloke Olması

Bazen çeşitli borç durumu gibi durumlardan dolayı banka hesabınız bloke olabilir. Hesabınız bloke olmuşsa hesabınıza para yatırma ya da çekme gibi hiçbir işlemi yapamazsınız. Bu durumda hesabınıza para yatırabilmeniz için hesabınızdaki blokeyi kaldırmanız gerekir.

  1. Kartı Giriş Yerine Doğru Bir Şekilde Yerleştirmemeniz

Bankamatikte işlem yapmaya çalışırken banka kartınızı kart giriş yerine doğru bir şekilde yerleştirmezseniz para yatırma da dahil olmak üzere herhangi bir işlem yapamazsınız. Bu yüzden kartınızı giriş yerine doğru bir şekilde yerleştirdiğinizden emin olmanız gerekir.

  1. Bankamatikte Çıkan Problemler

Zaman zaman yoğunluk ya da teknik problemler gibi çeşitli durumlardan dolayı bankamatikte işlem yaparken sorun yaşayabilirsiniz. Böyle durumlarda Ziraat Bankası müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirmeniz ve çözüm sürecini başlatmanız gerekir.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız